İşletmeler Japonya depreminden ne öğrendi?
JIT teslimatı, envanter maliyetlerinin en aza indirilmesi ve verimliliğin en üst düzeye çıkarılması için hala değerli bir faktör olsa da, tüm kritik araç bileşenlerinde kullanılamayacağı deneyimlendi.
Ayrıca alternatif üretim tesislerinin önemi daha çok fark edildi. 11 Mart 2011’deki Büyük Doğu Japonya Depremi (GEJE), altyapı dayanıklılığı, risk belirleme, hafifletme ve hazırlık ve afet risk finansmanı hakkında dünyaya çok şey öğretme potansiyeline sahipti.
Shoko Takemoto, Naho Shibuya ve Keiko Sakoda tarafından yazılan “Büyük Felaketlerden Öğrenilen Dersler” adlı 10 yıllık incelemede, GEJE’nin yeniden yapılanma ve analizinden öğrenilen birçok ders arasında, çeşitli kaynaklardan iyi uygulama örnekleri aracılığıyla tekrar tekrar ortaya çıkan 3 ortak tema vurgulanmıştır. endüstriler: Direnç geliştirmede planlamanın, işbirlikçi ağların ve işbirliklerinin ve dayanıklılığın sürekli test edilmesi ve uyarlanmasının önemi.
Toyota ne öğrendi?
Toyota’nın Miyagi Eyaleti, Ohira köyündeki fabrikası GEJE’den sonra iki hafta elektriksiz kaldı. Gelecekte bu tür kayıpları önlemek için, sanayi bölgesindeki şirketler kendi mini şebeke sistemleri olan F-Grid’i kurarak enerjiyi güvence altına almaya çalıştılar. F-Grid projesi, Ohira Endüstri Parkı’ndaki 10 şirket ve kuruluşun ortak çalışmasıdır.
Yalnızca yedek güç için kullanılan bir sistem maliyetli olacağından, sistem normal zamanlarda güç verimliliğini artırmak için de kullanılır. Otomobil üreticisinin üretimi deprem sonrası yüzde 78 azaldı. CFO Kenta Kon, “Büyük Doğu Japonya Depremi’nin ardından artık alternatif ürünleri hızlıca değerlendirebiliyoruz.
Bu, son dönemde yarı iletken tedariğinin etkisini azaltma yeteneğimizin arkasındaki faktörlerden biriydi.” 2011 beyin sarsıntısından sonra Toyota, tedarik zincirinin kapsamlı bir incelemesini yaptı. Çoklu tedarikçi katmanları incelendi. Krizin ilk adımında hangi tedarikçilerin ve hangi segmentlerin risk altında olduğunu belirleyen bir sistem oluşturuldu.
Toyota, yarı iletken tedarikini ve alternatif ürünlerini düzenli olarak gözden geçirir. Bu da gerektiğinde yeni bir işe geçiş yapmayı kolaylaştırır. Beyin sarsıntısından sonra eser kategorilerini önem derecesine göre ayırmaya başladı. Kon, “Daha yüksek önceliğe sahip olduğu düşünülen bileşenler için daha fazla envanter taşımaya başladık” diyor.
Nissan ne öğrendi?
Nissan’ın üretim ve tedarik zinciri yönetiminden sorumlu başkan yardımcısı Hidetoshi Imazu, Nissan’ın Japonya’yı vuran güçlü deprem ve tsunamiden krizle başa çıkma konusunda değerli dersler öğrendiğini söylüyor.
Nissan fabrikaları, tedarikçilerinin çoğu gibi büyük hasar gördü. Ancak iyileşme, büyük ölçüde otomobil üreticisinin tutarlı tepkisi sayesinde etkileyici bir hızda gerçekleşti, Imazu Nissan’ın öğrendiği, güzelleştirdiği ve hızla uygulamaya koyduğu dersler hakkında şunları söylüyor: “İnsanları kriz durumlarıyla başa çıkma, doğru değerlendirme raporları alma ve bilgi paylaşma konusunda eğitmek. en önemli unsurlardan biridir.
Ayrıca yapılması, durdurulması veya ertelenmesi gerekenler için yetki devri ve önceliklerin belirlenmesi gerekmektedir. Üst yönetimin durumu doğru bir şekilde değerlendirebilmesi ve bilinçli kararlar alabilmesi için felaket mahalline hızla ulaşması da kritik önem taşıyor.” Esasen, Japonya bir deprem bölgesi olduğu için Nissan’ın bir Deprem Kriz Komitesi vardı. Imazu, şanslı tatbikatın 11 Mart depremi ve tsunamisinden iki hafta önce yapıldığını söylüyor. “Bazı riskler tahmin edilebilir. Eninde sonunda gerçek olacaklarını biliyorsun. Önemli olan hazırlıklı olmak ve hızlı tepki vermek” dedi.